Functional Analyst

IS/IT: Konzultace, analýzy a projektové řízení, IS/IT: Vývoj aplikací a systémů
Praha

Role Value Proposition:

Focuses on ensuring the business processes and supporting systems continue to meet business and project stakeholder needs. The role is to guide the end-users from the discovery, requirements, and design phase through the configuration (if applicable) and testing of a new system or functionality. This role will provide internal customers with the best possible solutions to utilize the specific systems, roll out new functionality, identify potential process improvements, troubleshoot problems and provide user support.

Key Responsibilities:

  • Participate in discovery sessions to observe, document, and validate business processes and capture key insights.
  • Perform gap analysis and recommend solutions.
  • Elicit, analyze, document functional requirements and rules.
  • Create user stories and wireframes to conceptualize future states for user experience, new or enhanced services, and business cases. Define acceptance criteria.
  • Provide basic functional and configuration support for a specific COTS/SaaS.
  • Prepare technical user manuals, system configuration documents and other technical reports.
  • Provide operational and production support with ability to troubleshoot issues and perform root cause analysis in the business workflow and processes on a variety of production and application issues.
  • Monitor performance, identifying underlying problems.

Required:

  • BA/BSc in Computer Science, Information Systems, Software Engineering or related field
  • 2+ years’ experience in a similar role
  • Experience working in an Agile Team, ideally as a Product Owner

Preferred:

  • SAFe certified or other Scaled Agile frameworks: Scrum Alliance CSM or CSP certification, PMI’s Agile Certified Professional (ACP)
  • Ability to work with applicable collaboration tools that drive an end-to-end delivery of product through persistent teams.
  • Ability to design, plan and execute application and system testing strategies and tactics to ensure software quality at all stages of application development and the system lifecycle.
  • Knowledge of branding, design, usability and function, providing a meaningful and relevant experience to users.
  • Experience with writing and executing SQL
  • Knowledge of continuous integration and continue delivery practices.
  • Knowledge of features and facilities for integration and communication among applications, data bases and technology platforms. e.g. webservices, SOAP, XML, ORIGO standards, SFTP, VPN, Informatica etc

Essential Business Experience and Technical Skills:

  • Highly analytical, methodical with excellent attention to detail.
  • Ability to think strategically, assess business risk and apply creative problem-solving skills
  • Strong team player and ability to learn quickly
  • Proactive work style, especially as it relates to project, client and partner follow-up

We offer:

  • friendly team of professionals who are always willing to help and support each other
  • workplace in the centre of Prague on Národní třída in the new offices of OC Quadrio
  • flexible working hours with the possibility of working partially from home
  • company benefits, e.g. meal allowance, 5 weeks of holiday, transport allowance, life insurance, AJ courses, etc.

Sdílejte

Informace o pozici

Místo pracoviště

  • Purkyňova 2121/3, Praha - Nové Město

Typ pracovního vztahu

Práce na plný úvazek

Požadované vzdělání

Bakalářské

Požadované jazyky

Čeština(pokročilá), Angličtina(pokročilá)

Zadavatel

MetLife Europe d.a.c., pobočka pro Českou republiku


Pro naše zaměstnance máme připravené množství benefitů

Příspěvek na dopravu

Ihned po nástupu proplácíme roční kupón MHD v Praze výši 3650 Kč a ve stejné výši přispíváme kolegům mimo Prahu

Flexibilní pracovní doba

(39 hodin týdně)

Týden dovolené navíc

Týden dovolené navíc

Home office

Pro specifické pozice nabízíme kombinaci formy práce z domova a kanceláře

Příspěvek na Multisport kartu

Pro zaměstnance i jejich rodinné příslušníky

Příspěvek na penzijní připojištění

Masáže na pracovišti

Podporujeme nevidomé a zdravotně handicapované maséry ze společnosti Tecum, kteří docházejí pravidelně masírovat naše zaměstnance 2 x týdně přímo na pracoviště, hradíme zaměstnancům 70 % z ceny masáže

Rozvojové a vzdělávací programy

Přístup ke globálním studijním e-learningovým materiálům např. Harvard Business publishing

Plně hrazené kurzy angličtiny

Na různých úrovních včetně konverzace s rodilými mluvčími přímo na pracovišti

Stravenky ve výši 110 Kč

Od roku 2018 používáme elektronickou stravenkovou kartou

Občerstvení na pracovišti zdarma

Zdarma k dispozici vynikající káva, voda a čaj

Podpora imunity

Během chřipkové sezóny od října do března, podporujeme imunitu našich zaměstnanců formou pravidelných měsíčních dodávek ovoce a zeleniny v biokvalitě

Skupinové pojištění

Pro zaměstnance a jejich rodinné příslušníky (chráníme naše zaměstnance a jejich blízké proti životním, úrazovým rizikům a riziku závažných nemocí)

Zvýhodněné produkty a služby MetLife

Pro zaměstnance i jejich rodinné příslušníky

Dobrovolnický den

Podporujeme naše zaměstnance v zapojení do charitativních akcí formou 1 dne placeného volna

Výhodnější mobilní tarif

Pro zaměstnance


Zaujala Vás tato nabídka? Ozvěte se nám

Chci pracovat pro Metlife

Máte dotaz nebo se s námi chcete spojit? Napište nám!
Vyplňte prosím všechna tato pole

Beru na vědomí, že pojišťovna MetLife bude zpracovávat mnou poskytnuté osobní údaje za účelem vyřízení mého dotazu. Informace o zpracování a ochraně osobních údajů, včetně podrobností o mých právech, jsou dostupné zde.

Volejte: +420 227 111 000
KONTAKTNÍ ÚDAJE