IT Business analytik

IS/IT: Konzultace, analýzy a projektové řízení, IS/IT: Vývoj aplikací a systémů
Praha

Summary of Position Responsibilities:

As a key member of the IT team, the role holder plays an important role in the development of technology solutions for the organization. He/She is responsible for identifying and documenting business and functional requirements and in the delivery of solutions for the business.

As part of the role, he/she acts as the primary liaison between IT and the business. He/she works with internal and third party teams to identify, build and deliver applications and solutions.

Major responsibilities of the position:

  • Serves as a liaison between the business and the IT area, translating business needs into application software requirements, ensuring concise and fully understandable business specifications are documented
  • Manages critical relationships with IT, consultants and vendors, internal end users, and business customers/leadership
  • Manage the delivery of all aspects of small projects and/or phases of larger projects
  • Assist with developing suitable testing and implementation strategies for each project in conjunction with the business and external suppliers
  • Provides information to end users to help resolve problems regarding assigned system(s)
  • Ensure quality of all deliverables and associated documentation
  • Contribute to user guides, reference manuals, training materials and code release artefacts as appropriate
  • Actively participates in change management activities
  • Provide technical and work guidance to other BA’s on the team
  • Performs other duties as assigned or required

Requirements:

  • University degree in a technical or economical area is advantage
  • User needs analysis
  • Experienced in the documentation of business and functional specifications
  • Systems Testing, UAT, Integration Testing
  • English language at an advanced level
  • Knowledge of Life and Pensions, Investment and Insurance products
  • Awareness or use structured methodologies such as Prince 2 and Agile
  • 3 years of experience as a Business Analyst in all phases of the Systems Development Lifecycle (SDLC), from initiation through to implementation
  • Experience with Policy Administration platforms and integration of systems / processes within a Life and Pensions environment is an advantage
  • position is available either in Prague or Bratislava

We offer:

  • Pleasant team and work in the very center of Prague/Bratislava
  • A number of company benefits, eg. 5 weeks holiday, transport allowance, life insurance, English courses, etc.
  • Contract for an indefinite period, starting immediately on a full-time basis
  • Possibility to work from home

Sdílejte

Informace o pozici

Místo pracoviště

  • Purkyňova 2121/3, Praha - Nové Město

Typ pracovního vztahu

Práce na plný úvazek

Požadované vzdělání

Středoškolské nebo odborné vyučení s maturitou

Požadované jazyky

Čeština(výborná), Angličtina(pokročilá)

Zadavatel

MetLife Europe d.a.c., pobočka pro Českou republiku


Pro naše zaměstnance máme připravené množství benefitů

Příspěvek na dopravu

Ihned po nástupu proplácíme roční kupón MHD v Praze výši 3650 Kč a ve stejné výši přispíváme kolegům mimo Prahu

Flexibilní pracovní doba

(39 hodin týdně)

Týden dovolené navíc

Týden dovolené navíc

Home office

Pro specifické pozice nabízíme kombinaci formy práce z domova a kanceláře

Příspěvek na Multisport kartu

Pro zaměstnance i jejich rodinné příslušníky

Příspěvek na penzijní připojištění

Masáže na pracovišti

Podporujeme nevidomé a zdravotně handicapované maséry ze společnosti Tecum, kteří docházejí pravidelně masírovat naše zaměstnance 2 x týdně přímo na pracoviště, hradíme zaměstnancům 70 % z ceny masáže

Rozvojové a vzdělávací programy

Přístup ke globálním studijním e-learningovým materiálům např. Harvard Business publishing

Plně hrazené kurzy angličtiny

Na různých úrovních včetně konverzace s rodilými mluvčími přímo na pracovišti

Stravenky ve výši 110 Kč

Od roku 2018 používáme elektronickou stravenkovou kartou

Občerstvení na pracovišti zdarma

Zdarma k dispozici vynikající káva, voda a čaj

Podpora imunity

Během chřipkové sezóny od října do března, podporujeme imunitu našich zaměstnanců formou pravidelných měsíčních dodávek ovoce a zeleniny v biokvalitě

Skupinové pojištění

Pro zaměstnance a jejich rodinné příslušníky (chráníme naše zaměstnance a jejich blízké proti životním, úrazovým rizikům a riziku závažných nemocí)

Zvýhodněné produkty a služby MetLife

Pro zaměstnance i jejich rodinné příslušníky

Dobrovolnický den

Podporujeme naše zaměstnance v zapojení do charitativních akcí formou 1 dne placeného volna

Výhodnější mobilní tarif

Pro zaměstnance


Zaujala Vás tato nabídka? Ozvěte se nám

Chci pracovat pro Metlife

Máte dotaz nebo se s námi chcete spojit? Napište nám!
Vyplňte prosím všechna tato pole

Beru na vědomí, že pojišťovna MetLife bude zpracovávat mnou poskytnuté osobní údaje za účelem vyřízení mého dotazu. Informace o zpracování a ochraně osobních údajů, včetně podrobností o mých právech, jsou dostupné zde.

Volejte: +420 227 111 000
KONTAKTNÍ ÚDAJE