Senior IT Business Analyst

IS/IT: Konzultace, analýzy a projektové řízení, Pojišťovnictví
Praha

Summary of Position Responsibilities:

Play an important role in the development of technology solutions for the organisation. TO bey member of the IT team You will be responsible for identifying and documenting business and functional requirements and in the delivery of solutions for the business.

As part of your role you will act as the primary liaison between IT and the business. You will work with internal and third party teams to identify, build and deliver applications and solutions.

Key Responsibilities/Would you like to do:

  • Translates business needs into application software requirements, ensuring concise and fully understandable business specifications are documented
  • Manages critical relationships with IT, consultants and vendors, internal end users and business customers/leadership
  • Manages the delivery of all aspects of small projects and/or phases of larger projects
  • Assists with developing suitable testing and implementation strategies for each project in conjunction with the business and external suppliers
  • Provides information to end users to help resolve problems regarding assigned system(s)
  • Contributes to user guides, reference manuals, training materials and code release artefacts as appropriate
  • Actively participates in change management activities
  • Provides technical and work guidance to other BA’s on the team

We will be happy if you can offer:

  • University degree in a technical field
  • Experience as a Business Analyst in all phases of the Systems Development Lifecycle (SDLC), from initiation through to implementation
  • Experience with the documentation of business and functional specifications
  • Experience with Systems Testing, UAT, Integration Testing
  • English knowledge both spoken and written at an intermediate level, Czech knowledge is the necessity
  • Highly analytical and detailed person
  • Excellent all round communication/ interpersonal skills
  • Dynamic and proactive personality, decisive and influential skills at all levels

What we can offer:

  • Prospects for professional and personal growth in an international company that exists 150 years
  • Independent and varied fulltime work, permanent contract
  • Attractive salary and benefits package
  • Flexible working hours 39 hours /week
  • Friendly team and pleasant working environment
  • Casual dress code
  • Office in the city centre in the new modern offices of OC Quadrio

Benefity/Benefits

  • 5 weeks of holidays
  • English courses in the office
  • Public transport compensation
  • Meal vouchers
  • Multisport card
  • Coffee/tea free in the office
  • Massages in the office
  • Life insurance/pension insurance

Sdílejte

Informace o pozici

Místo pracoviště

  • Purkyňova 2121/3, Praha - Nové Město

Typ pracovního vztahu

Práce na plný úvazek

Požadované vzdělání

Vysokoškolské / univerzitní

Požadované jazyky

Čeština(výborná), Angličtina(pokročilá)

Zadavatel

MetLife Europe d.a.c., pobočka pro Českou republiku


Pro naše zaměstnance máme připravené množství benefitů

Příspěvek na dopravu

Ihned po nástupu proplácíme roční kupón MHD v Praze výši 3650 Kč a ve stejné výši přispíváme kolegům mimo Prahu

Flexibilní pracovní doba

(39 hodin týdně)

Týden dovolené navíc

Týden dovolené navíc

Home office

Pro specifické pozice nabízíme kombinaci formy práce z domova a kanceláře

Příspěvek na Multisport kartu

Pro zaměstnance i jejich rodinné příslušníky

Příspěvek na penzijní připojištění

Masáže na pracovišti

Podporujeme nevidomé a zdravotně handicapované maséry ze společnosti Tecum, kteří docházejí pravidelně masírovat naše zaměstnance 2 x týdně přímo na pracoviště, hradíme zaměstnancům 70 % z ceny masáže

Rozvojové a vzdělávací programy

Přístup ke globálním studijním e-learningovým materiálům např. Harvard Business publishing

Plně hrazené kurzy angličtiny

Na různých úrovních včetně konverzace s rodilými mluvčími přímo na pracovišti

Stravenky ve výši 110 Kč

Od roku 2018 používáme elektronickou stravenkovou kartou

Občerstvení na pracovišti zdarma

Zdarma k dispozici vynikající káva, voda a čaj

Podpora imunity

Během chřipkové sezóny od října do března, podporujeme imunitu našich zaměstnanců formou pravidelných měsíčních dodávek ovoce a zeleniny v biokvalitě

Skupinové pojištění

Pro zaměstnance a jejich rodinné příslušníky (chráníme naše zaměstnance a jejich blízké proti životním, úrazovým rizikům a riziku závažných nemocí)

Zvýhodněné produkty a služby MetLife

Pro zaměstnance i jejich rodinné příslušníky

Dobrovolnický den

Podporujeme naše zaměstnance v zapojení do charitativních akcí formou 1 dne placeného volna

Výhodnější mobilní tarif

Pro zaměstnance


Zaujala Vás tato nabídka? Ozvěte se nám

Chci pracovat pro Metlife

Máte dotaz nebo se s námi chcete spojit? Napište nám!
Vyplňte prosím všechna tato pole

Beru na vědomí, že pojišťovna MetLife bude zpracovávat mnou poskytnuté osobní údaje za účelem vyřízení mého dotazu. Informace o zpracování a ochraně osobních údajů, včetně podrobností o mých právech, jsou dostupné zde.

Volejte: +420 227 111 000
KONTAKTNÍ ÚDAJE